به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجتالاسلام مهدی فرزی صبح امروز در نشست تحلیلی رسانههای استان به مناسبت چهلمین سال انقلاب که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان و با موضوع بایستگیهای رسانه تراز انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که امروز جهان بشریت با آن مواجه است بحث آیندهپژوهشی است.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: رسانه باید فضای مدیریت استان و کشور را به آیندهپژوهی برساند.
فرزی با بیان اینکه تا سال 2050 بررسی شده که انقلاب اسلامی با چه تهدیداتی مواجه خواهد بود، گفت: تهدید جدی که بیان میشود ادامه جنگهای مذهبی است که دشمنان میخواهند تا میتواند این موضوع را کش دهند و جهان اسلام و خاورمیانه را تا میتوانند در این حوزه درگیر کنند.
وی اضافه کرد: رسانه در این مسیر میتواند نقش بسزایی داشته باشد و با ادامه طریق مناسب برای مخاطبین مانع درگیرشدن جامعه در این جنگ شود.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در استان کردستان جنگهای قومی را از دیگر مباحث و تهدیدات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و گفت: دشمنان انقلاب کلی سرمایهگذاری کرده بودند که بین ایران و عراق را مخدوش کنند.
فرزی تصریح کرد: از سوی دیگر ایجاد درگیری بین دولت ایران و افغانستان و گسترش جنگهای روانی بدون منشا در جامعه از دیگر اهداف و استراتژیهای دشمنان علیه ایران است و الان میخواهند ذهن جامعه را برای این بحران آماده کنند و در این راستا دست به برنامهریزیهای گستردهای زدهاند.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه با وجود اینکه در بوق و کرنا میکنند که ایران به لحاظ اقتصادی در شرایط بسیار بدی قرار دارد، گفت: همین اتاقهای فکر دشمنان تخمین کردهاند که ایران در 2050 به لحاظ قدرت اقتصادی در سطح بالا قرار دارد، ولی این مباحث را انتشار نمیدهند.
فرزی اضافه کرد: همین اتاقهای فکر این برآورد را کردهاند که تا 2050 دیگر چیزی به نام اسرائیل باقی نمیماند و این کار بزرگ رسانه در دهه پنجم انقلاب است که این روشنگری را انجام دهند.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه نیاز به دانش رسانهای و تولید محتوا داریم، گفت: رسانههای باید با ارتقای دانش رسانهای بتواند رسالت خود را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کنند.
وی افزود: اینکه ما بتوانیم از این بحران عبور و یا درون آن باقی بمانیم بستگی به نوع اطلاعرسانی و تحلیلهای رسانهها دارد که باید رسانههای ما در این حوزه بیشتر کار کنند.
انتهای پیام/2330/71